AmberNaarMalawi.reismee.nl

Wennen in Nederland

Lieve allemaal,

Nu ik weer een maand thuis ben, hier een afsluitende blogupdate.

Na een lange reis, die ik gelukkig voor een deel samen met Roos kon afleggen, landde ik 5 juli om 9.10u op Schiphol. Helaas moesten we een half uur wachten, aangezien onze gate nog bezet was door een ander toestel. En een half uur duurt heeeeeel lang als je zo graag naar je familie wil.

Eindelijk mochten we dan uit het vliegtuig en ging ik richting de bagageband. Mijn koffer kwam heel snel, dus 5 minuten later liep ik door de deur naar de 'arrivals', waar mama en Nour al stonden te wachten. Na een kopje koffie met een croissantje (want ik had geen ontbijt gekregen in het vliegtuig) stapten we in de auto om lekker naar huis te gaan. Hoewel ik deze keer helemaal niet had geslapen in het vliegtuig, viel de moeheid nog mee.

Thuis wacht mij een heeeele mooie welkom-thuis-taart (Dankjewel mama en Kyra). En dan beginnen de 'normale' dingen al weer. Boodschappen doen bij de Albert Heijn, de hond uitlaten, alles is echt weer even wennen. Als ik over straat loop merk ik hoe stil en rustig het hier is. Ik loop een kwartier en kom helemaal niemand tegen. In de Albert Heijn valt me op hoe goed georganiseerd alles is en waardeer ik de zelfscan nog extra.

Ondertussen zijn we een maand verder, en al die normale dingen voelen ook wel weer normaal. Ik ben weer lekker aan het werk en heb mijn rijbewijs gehaald. Tussen werk door geniet ik van mijn laatste weken vakantie en bereid ik me voor om 4 september veel vol goede moed aan geneeskunde te beginnen.

Als ik foto's terugkijk van Malawi, krijg ik wel een beetje heimwee. Ik ben zo benieuwd hoe het nu met de kindjes gaat. Ik mis ze en wil ze zo graag nog een keer gaan knuffelen. Gelukkig heb ik met een aantal vrijwilligers nog wel wat contact, dat is zeker heel gezellig.

Het is fijn om in Nederland te zijn, maar ik mis Malawi ook echt wel. Op een dag ga ik terug, maar wanneer die dag komt is nog maar de vraag. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik deze droom heb mogen waarmaken en ben dankbaar voor deze prachtige ervaring.

Liefs,
Amber

Foto's volgen nog :)

Reacties

Reacties

Anny & Ton Heeren

Beste Amber
Dank voor je nieuw bericht
Hoe oud je ook mag worden en wat het leven verder voor je
in petto heeft, altijd zal de reis van 2017 naar Malawi een
fijne herinnering voor je blijven.
Anny en Ton Heeren

Désirée van Breugel

Hoi Amber,
Wat een mooi afsluitend berichtje...zoals het hoort...hihihi...
Ik kan me voorstellen dat je wat heimwee hebt, maar het is tegelijkertijd ook fijn om weer bij je familie te zijn. Je ziet inderdaad nu duidelijk de grote verschillen tussen beide landen.
In ieder geval heb je je rijbewijs nu ook 'in the pocket' en kun je je verder focussen op je studie.
Ik wens je heel veel succes met het vervolg van je studie en dank je wel voor al je leuke, avontuurlijke en interessante verhalen. Ik heb ze met veel plezier gelezen.
Liefs uit Maastricht, Dees xxx

Toos Volkers

Amber ik heb echt genoten van je mailtjes leefde helemaal met je mee.
Ik wens het allerbeste en veel succes met je studie.
Ge. Toos

lenie Keusters.

Hallo Amber,
Je bent een hele ervaring rijker nu je een poos een een heel andere cultuur geweest bent en de terugkeer in je vaderland is ook weer goed toch.Dat het ook hier weer een overgang werd is begrijpelijk en ook dat gaat weer over als je normale doen en laten wederom de orde van de dag geworden is en het doel voor later, je studie hervat is. Wie weet zal er ooit na je studie een aspiratie zijn om de draad te gaan opnemen als medisch missiewerk of flying dokters,de tijd zal het leren.Ik heb het aardig gevonden om je te hebben kunnen volgen tijdens je verblijf in Malawi,leuk geschreven.
Alle goeds voor de komende studietijd en een hartelijke groet.
Lenie Keusters.

Ingrid

Fijn dat je weer veilig thuis bent! En wat is het een supermooie en leerzame ervaring geweest. Supertrots op jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!