AmberNaarMalawi.reismee.nl

Njovu!

Lieve allemaal,

Bij deze een update van alleen afgelopen weekend, want dat was een ervaring die wel zijn eigen blog verdient ;)

Zaterdagochtend worden we om 6.50u opgehaald. We gaan op safari! Astrid en ik stappen in de auto, waar Kate en Heather (twee Canadese meiden die ook mee gaan) al een plekje hebben. Even Maartje ophalen en dan kunnen we: 4 uur rijden naar Liwonde National Park.
De accommodatie waar we zullen verblijven is super mooi! Het geeft je echt het gevoel dat je in de Jungle zit. We slapen in een dorm room, met een aantal andere mensen. Er is een restaurantje en een self service honesty bar (je mag alles zelf pakken en ze vertrouwen erop dat je alles opschrijft en aan het einde van je verblijf netjes afrekent).
Na de lunch vertrekken we op bootsafari. Dat is zó gaaf! De eerste paar minuten vinden we al een olifant verstopt in het gras aan het water. We varen er naartoe en zien de olifant van super dichtbij, echt heel mooi. Ook zien we heel veel nijlpaarden, en zelfs een kleine baby nijlpaard. Na een tijdje zien we ook een dode olifant. Hij was een natuurlijke dood gestorven en is nu in het water vastgebonden, zodat hij kan worden opgegeten door de krokodillen (anders zou hij naar het dorp drijven en daar gaan rotten, of krokodillen aantrekken. Dat wil je natuurlijk niet in een dorp). Voor ons was het natuurlijk super vet om die krokodillen in actie te zien, hoewel het ook wel een beetje eng was.
Teruggekomen in het kamp haasten we ons naar een van de uitkijkplatforms om de zonsondergang te bekijken. Ook dat is weer een prachtig gezicht.
Daarna neem ik een douche in een van de ruime en super mooie open lucht douches (wel met een deur, maar toch ook buiten, echt chill).
Het avondeten is heerlijk en na het eten relaxen we nog even bij het kampvuur. Als ik omhoog kijk zie ik de mooiste sterren die ik ooit heb gezien. Nog nooit in mijn leven heb ik zo veel sterren bij elkaar gezien, het was prachtig. Ik zou er wel uren naar kunnen kijken.
We gaan vroeg naar bed want op zondagochtend gaat onze wekker al om 5.00u. Met heel veel moeite sleep ik mezelf uit bed, kleed me aan en loop met Astrid naar het andere uitkijkplatform om de zonsopgang te zien. Ook heel mooi weer, maar we kunnen er niet zo lang van genieten, want om 6.00u vertrekt onze (méga grote! We moeten erin klimmen met een ladder) landcruiser weer naar het park om dieren te spotten. We zien weer heel veel: een groot aantal olifanten, antilopes, impalas, aapjes en wilde honden. Oh en super veel vogels, want we hadden een vogelaar in de groep. Heel grappig, voor elke vogel werd er gestopt, maar een heleboel keren kon ik niet eens zien waar de vogel zou moeten zitten.
Na de game drive bestellen we ontbijt in het kamp (heeeerlijke pannenkoeken), en gaan we nog even genieten van de zon op een van de platforms.
Dan komt helaas het moment dat het alweer tijd is om te gaan. We stappen in de auto en beginnen aan de terugreis. Onderweg stoppen we nog bij een pottery, waar we naar de mooie handgemaakte schalen en potten kijken en heerlijk avondeten.
'S avonds om 20.00u komen we thuis, we zijn kapot want het is een lange dag geweest. Maar wát een mooie ervaring was dit.

Veel liefs,

Amber

Toos Volkers

Amber wat een geweldige ervaring je maakt wel heel veel mee in 6 weken, dit zul je nooit vergeten geweldig. Nog even genieten van alles.

Carola

Geweldig om mee te maken Amber!

Opa Jan.

Hoi Amber,
Ook al zijn ze nog niet om; deze zes weken vergeet je van je leven niet meer. De moed die je toonde om je in het onbekende (diepe) te storten wordt nu dubbel en dwars beloond. Geniet ze nog en zorg goed voor je kindjes. De fotosessie ook bekeken. Fantastisch!!
Groetjes Opa Jan

Ria

Hallo Amber,
Wat een mooi verslag van de safari en fantastisch om dit mee te maken.
Blijf genieten en geef de kindjes een extra knuffel van mij.
Liefs
Ria